Práce s klientem v akutní krizi - kurz pro zaměstnance
Kurz je zaměřen na zvýšení kompetencí v práci s klientem v náročné situaci, stavu krize a krizí narušeného fungování. Účastníci získají dovednosti, kterými mohou takového klienta stabilizovat, zabránit dalšímu rozvinutí krizového stavu a zvýšit efektivitu práce s klientem. Kurz využijí pracovníci sociálních služeb, pomáhajících profesí, pedagogové, zdravotníci a všichni, kteří se dostávají do kontaktu s klienty v náročných životních situacích, zájemci z laické veřejnosti či studenti, kteří mají zájem rozšířit své portfolio vzdělání.
Rozsah
8 vyučovacích hodin
Obsah
V úvodu se práce zaměřuje na charakteristiky krizových stavů, jejich projevy a možné příčiny. Následuje propojení práce s krizovými a akutními stavy s konceptem biosyntézy. V dalších blocích se práce zaměřuje na tři dimenze prožitků akutní krize - myšlení, emoce a jednání. V rámci nácviků jsou využívány příklady z praxe účastníků, případně modelové situace vytvořené lektory. Cílem je maximální orientace na specifické potřeby a dovednosti každého účastníka. Závěrečný blok je věnován psychohygieně a možnostem sebepodpory pracovníků.
Forma
Důraz je kladen na aktivní nácvik a modelové situace z praxe účastníků. Prostor je věnován sdílení dobré praxe, osvědčených postupů i hledání nových cest. Účastníci dostanou bohatý informační materiál, který mohou využít jako zdroj informací i po ukončení kurzu.
Zkouška
Zkouška má formu krátkého písemného testu.
Akreditace
Akreditace č. 2014/0028- PC Ministerstva práce a sociálních věcí je platná do 1/2018. Kurz je akreditován jako další vzdělávání pracovníků v sociálních službách.
Lektorský tým
Aneta Langrová, Barbara Ernest